Rizuwan86 eVolution !

ni citer pasal ape yg aku tau je laa

Default ROOT password kat Linux Backtrack

yessssss... dapat lagi satu problem solved untuk hari ni..

iaitu tu default root password untuk Linux Backtrack yang aku tengah guna skang..

bagi password lain tu aku tatau la kann..

ok.. dulu aku penah google pasal benda ni dan ada yang kata default root password untuk backtrack ni root lah, toor lah, password lah dan macam2 lagi..


tapi hari ni aku dah jumpa satu solution yang mana root dekat backtrack ni takda ada default password atau dengan kata lainnya TAK ADA password yang di set.

jadi untuk set kan password nya kepada password anda sila ikuti arahan di bawah ini :

1) buka command line atau terminal linux anda
2) type kan passwd root dan dia akan prompt untuk masukkan NEW UNIX password bagi user root tersebut.
3) masukkan baru bagi user root tersebut


simple je... just 3 step yang perlu diikut untuk set passwd root tersebut..

oleh lepas ni takyah nak type sudo punya command lagi

just type su dan masukkan password bagi root..

tu he... he he hehe