Rizuwan86 eVolution !

ni citer pasal ape yg aku tau je laa

US-based Webhosting Reviews

okeh.. firstly, ini untuk catatan aku sendiri atau pun kepada korang smua yang terbaca post ni, aku dah dok depan pc 3jam(lebih kot) untuk reviews beberapa hosting terkemuka antarabangsa. Aku dok reviews hosting yang based dia kat US je.. sebab target customer internet marketing aku ni will be US resident..

laen nya :

Unlimited Disk Space (mesti)
Unlimited Transfer / Bandwidth (mesti jugak)
Unlimited Domains Allowed (mesti)
Unlimited MySQL Databases (tak kisah)


itu syarat utama aku reviews.. lagi satu

MURAH

ahak..

tapi nak wat camana.. guna USD.. so convert malaysia maybe mahal sket la..

dan aku dah jumpa akhirnya membaca reviews daripada beberapa laman web based ngan customer reviews sendirik..

ni web nya http://www.ipage.com

harga dia usd $3.50 per month --- > beli tahunan dalam $42.00 usd

bila convert Ringgit dapat la dalam sekitar RM143 - RM145..

so aku tulis post ni skadar rujukan aku je bila hosting sepaku yg aku guna ni dah tamat perkhidmatannya..

sepaku ni murah.. (ya sangat murah)
tapi uptime server yang kurang stabil (aku xleh nak bising la sebab dah murah.. laen la kalau harga mahal tak berpadanan dengan servis yg bad).. so aku ignore je lah tunggu smpai server dia pulih..

nanti ada masa aku catat balik bila dah reviews server based on malaysia...

lagi satu..
kalau bab nak membeli domain ni, (selalu nya .com .org ngan .net je)
aku beli kat mercumaya.net je lah.. sebab nya murah RM30 (pling murah stakat yg aku survey ni) dan harga RM30 sama gak ngan sepakuhosting jual.. tapi yg kat mercumaya ni dapat FREE private registration, (rahsia contact,nama ngan alamat kita) bila orang whois.. yang sepakuhosting aku x pasti lah ada dapat free ke tak.. (biasanya stiap registrar yg provide servis ni kene tambah $5 usd) dan lagi satu.. kalau nk bli domain murah .info (sahaja), bleh bli la kat godaddy.. dalam $0.89 jer (RM3.00 lebih la camtu).. sebab aku dah beli serifajar.info (domain untuk skolah aku) kalau ade lubang beli domain .com .org ngan .net murah.. kasi tau la aku.. thanks ekk..



note :** webhosting iPage ni tengok reviews dan first impression web dia mmg interested, tapi tunggu aku dah guna 6 bulan baru bleh aku kasi proof samada servis ngan uptime dia bagus ke tak.. bagi aku uptime tu yg penting.. okk cau cin cau.. salam.